*متخصص پوست و مو و زیبایی و کاشت مو * دکتر صداقت پیشه *

مشاوره رایگان کاشت مو در مطب انجام می پذیرد. تلفن: 88881101 ,5-88206544.آدرس: تهران، خ ولی عصر، نبش خ توانیر، پلاک 2492. کاشت مو و ابرو با روشهای FUT و FIT و BHT با حداکثر تراکم انجام می شود. توضیح: این وبلاگ با بیش از 12 سال سابقه، از پیشگامان وبلاگ پزشکی در کشور می باشد. برای مراجعه به سوالات مطرح شده به قسمت پایین، سمت چپ مراجعه فرمایید.

ریزش موی هورمونی
ساعت ٩:۱۱ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳ تیر ۱۳٩۳  

سوال:

سلام.اقای دکتر من یه خانم ۲۷ ساله هستم.از ۲۰ سالگی ریزش موهام شروع شد.ازمایش هورمونی دادم هیچ مشکلی ندارم.ولی ریزش موهام ادامه داره طوری که جلوی سرم خیلی خالی شده .دکتر بهم قرص اسپرنولاکتون داده و قرص دیان.می خواستم بدونم نتیجه میگیرم با این روش درمان اخه منکه مشکل هورمونی ندارم پس چرا به من قرص هورمونی داده اند.ممنون میشم راهنماییم کنید

-----------------------------------------------------------

پاسخ:

باسلام

البته دلیل را باید از پزشکتان سوال کنید ولی گاهی اگر علایم بیماری باشد ولی ازمایشات نرمال باشد لازم است با تشخیص حساس بودن گیرنده های هورمونی درملن دارویی را انجام داد ممکن است این علتش باشد


 
ریزش موی سر
ساعت ٧:۱۸ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٠ دی ۱۳٩٢  

سلام من دختری 29 ساله هستم مو های پر پشتی داشتم یک سال و نیمه که ریزش مو پیدا کردم هیچ در مانی هم انجام ندادم ریزش موی من ارثی هم نیست مشکل اختلالات قاعدگی هم پیدا کرده بودم که مشکلم حل شد ولی متاسفانه هنوز ریزش مو دارم می خواستم بدانم آیا راه حل و درمانی وجود دارد که موهایم به حالت اولیه برگردد. با تشکر  lممنون می شم اگه بهم جواب بدید.                                                       

باسلام  ممکن است مشکل هورمونی باشد باید ازمایش هورمونی وسونوگرافی از تخمدان انجام دهید .هرچه زودتر درمان کنید بهبودی کاملتری خواهید داشت .ولی معمولا مثل اول نمی شود حتما تحت نظر یک متخصص پوست پی گیری نمایید


 
اسپرینولاکتون
ساعت ۸:۳۳ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٢ آذر ۱۳٩٢  

با سلام من حدود 8 سال که اسپیرونولاکتون استفاده میکنم ، مشکل هورمونی دارم . ولی متاسفانه به محضی که مصرف قرص اسپیرونولاکتون 100 میلی رو قطع میکنم صورتم جوش میزنه خیلی چرب میشه بنظر شما باید چیکار کنم؟ ممنون میشم اگه جواب بدین                                                       

باسلام  متاسفانه گاهی اینطور است ومجبوریم به بیمار مدت طولانی دارو بدهیم .حتما با یک پزشک فوق تخصص غدد داخلی مشاوره کنید گاهی می توان داروهای دیگری جایگزین کرد


 
جوش
ساعت ۱٠:٤۸ ‎ق.ظ روز جمعه ۱۱ شهریور ۱۳٩٠  

سوال:‌

باسلام وخسته نباشیدخدمت شما آقای دکتر.من دختر21ساله هستم که مدت هاست صورتم والبته ناحیه ی شانه وسینه وبازوها جوش های خفیفی میزدم حدودا6ماه بود که جوش های صورتم زیاد شده بود که جوشها قرمز رنگنددکتر پوست برایم کپسول آزیترومایسین یک روز در میان ومحلول اریترو مایسین وپمادترتینوئین تجویز کردندبعد ازیک ماه جوشهابهتر شدند بعد ازیک ماه مجداد همان کپسول ویک محلول ساختنی تجویز کردند.درضمن چون مشکلات هورمونی داشتم بعد ازانجام آزمایش وسونوگرافی برای تنظیمات دوران پریودی ام ;که تنبلی تخمدان وکیست های ریز داشتم ومیزان LHخونم زیاد بود قرص اسپیرنولاکتون ومدروکسی پروژسترون دکتر زنان تجویز کردندحال سوالم این است که اول آیا بامصرف قرص مدروکسی پروژسترون امکان دارد دوباره جوشهایم برگردد؟؟؟اگر امکان برگشت جوشها وجود دارد قبل از استفاده قرص دوباره با دکتر زنان مشورت کنم یا اصلا نخورم؟؟؟آیا جوش های من منشا هورمونی دارد؟آیا داروهای دکتر پوست باعث درمان قطعی جوشهای من میشود؟ ببخشید که زیاد سوال کردم  راستش از جوشها بسیار خسته شدم وصورتم کم کم دچار لکه های قرمز جوش ها شده است چکا رکنم؟

-----------------------------------------------------------------------

پاسخ:‌

باسلام بله این جوش بعلت اختلال هورمونى است و معمولا با درمان مشکل هورمونى مشکلتان حل میشود واگر جوش ادامه یافت درمان جوش هم انجام دهید ولى اگر مشکل هورمونى را برطرف نکنید با درمان جوش به تنهایى جوش خوب نمى شود


 
داروی مو
ساعت ۳:٤٢ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱٢ فروردین ۱۳۸۸  

سوال:

با سلام . جناب آقای دکتر صداقت پیشه ممنون از راهنمایی های شما در مورد پوست و مو و وبلاگ بسیار خوب شما . آقای دکتر من دختری 27 ساله هستم و در این 6-7 سالی که مشغول تحصیل در دانشگاه بودم  موهایم به شدت چرب شده  وشروع به ریزش کردند .البته من مشکل  کیست  هم دارم . البته کمی موهایم هنوز به آن حدی که خیلی مشخص باشد نیست ولی دقیقا موهایم  یک سوم اش مانده است . اما مشکلی که من دارم این است که اقوام (چند تا از دختر عمو هایم ریزش مو دارند ) می گویند مصرف کردن داروها باعث می شوند گاهی اوقات ریزش مو بیشتر شود و همین مقدار مو هم از دست برود . آیا این مطلب صحت دارد . ممنون می شوم اگر پاسخ بدهید . سوال دیگری که داشتم من گاهی اوقات (با توجه به اینکه موهایم چرب است )برای تقویت موهایم از چند ساعت قبل از حمام روغن زیتون و یا روغن بادام شیرین  می زنم  . آیا زدن این روغن ها به ریشه مو اشکالی دارد (در کل این روغن ها را باید به ریشه زد یا به سر مو ).

-------------------------------------------------------------------------------

پاسخ:

باسلام چرب شدن مو ناشی از سنین بلوغ است و صرف چرب شدن مو بیماری محسوب نمی شود ولی ریزش مو نیاز به بررسی ودرمان دارد وجود کیست علامت مشکل هورمونی می تواند باشد . درمان ریزش مو اگر توسط متخصص مربوطه انجام شود دلیلی ندارد که ریزش بیشتر شود . شما می گویید موهایم چرب است مصرف روغن زیتون ویا بادام چه کمکی می کند؟