*متخصص پوست و مو و زیبایی و کاشت مو * دکتر صداقت پیشه *

مشاوره رایگان کاشت مو در مطب انجام می پذیرد. تلفن: 88881101 ,5-88206544.آدرس: تهران، خ ولی عصر، نبش خ توانیر، پلاک 2492. کاشت مو و ابرو با روشهای FUT و FIT و BHT با حداکثر تراکم انجام می شود. توضیح: این وبلاگ با بیش از 12 سال سابقه، از پیشگامان وبلاگ پزشکی در کشور می باشد. برای مراجعه به سوالات مطرح شده به قسمت پایین، سمت چپ مراجعه فرمایید.

مشکل هورمونى
ساعت ٥:٥۱ ‎ق.ظ روز جمعه ٥ آبان ۱۳٩٦   کلمات کلیدی: اختلال هورمونى ،مشکل هورمون تخمدان ،ریزش مو ومشکل هورمونى ،هیرسوتیسم وریزش مو
سلام . من ۲۲سالمه و دخترم . راستش من خیلی گیج شم و‌اصلا نمیدونم باید چیکار کنم . خیلی ممنون میشم جوابم رو‌بدین .من چند ساله ریزش مو دارم و داروهای زیادی مصرف کردم ک یا نتیجه نداشت یا نتیجه موقتی داشت . این اواخر یسری ازمایشات هورمونی و سونوگرافی تخمدان و رحم انجام دادم فوق تخصص غدد بهم گف تنبلی تخمدان خفیف دارم و هورمون های مردانم کمی بالاست . و برام اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامباند و قرص for the hairتجویز کرد گف سه ماه بخور باز ازمایش بده. من کمی به تجویزشون شک کردم و رفتم دکتر زنان اون بهم گف که تنبلی تخمدان ندارم وهورمون های مردانه ام تو رنج طبیعیه و این دارو‌ها احتمالا برای موهای زاید صورتم داده شده . من الان خیلی گیج شدم . نمیدونم این قرصهارو مصرف کنم یا نه .مشکل من موهای زاید صورت نیس مشکل من موهامه که ریزش داره و کم پشت شده.راستش من ازعوارضش میترسم یسری ها میگن که تاثیر نداره یسری ها میگن که ریزش مو رو بیشتر میکنه یسری ها میگن ک تاثیر داره ولی بعد قطع مصرف دوباره میشه مث اول. در ضمن خودم که ازمایشها رو نگاه میکنم سونو گرافی همه چیز رو نوشته طبیعی و هورمون هام همه تو رنج‌طبیعی هستن بجز پروژسترون ک یکم بالاست . به نظر شما با این شرایط قرص اسپرونولاکتون یا سیپروترون کمباند رو بخورم یانه ؟ ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، با سلام در زمینه مشکلات هورمونى در صلاحیت متخصص غدداست که به توصیه اش توجه شود ولى اصولا کسى که مرتب در حال دریافت نظر این و ان است تا بخواهد امروز و فردا کند زمان طلایى را از دست داده و دیگر کار زیادى برایش نمى توان کرد ،حتما نظر پزشکان مختلف تفاوتهایى باهم دارد اگر بخواهید نظرات مختلف را بگیرید بیشتر گیج مى شود ، شما باید اولا توجه کنید که هر مشکل یا بیمارى مربوط به چه تخصصى است سپس با انتخاب متخصص مورد اعتمادتون اقدام به رعایت دستوراتش کنید وزمان را تلف نکنید بهرحال شما ریزش مو و رشد موى زاید دارید که اینها علامت مشکل هورمونى است که یا هورمونها در رنج غیرطبیعى هستند یا گیرنده هاى هورمونى شما حساس هستند وبا رنج نرمال هورمون هم واکنش نشان مى دهند بنابراین حتما به توصیه متخصص غدد داخلى توجه کنید ،ریزش مو ورشد موى زاید یک مشکل هستند وقتى درمان کردید هر دو درمان مى شوند لازم نیست جدا جدا درمان کنید یا بگویید یکى مهم نیست و ان یکى را مى خواهم درمان کنم
 
جوش واسپیرونولاکتون
ساعت ٧:٥٦ ‎ق.ظ روز شنبه ٢۱ شهریور ۱۳٩٤   کلمات کلیدی: جوش هورمونى ،اختلال هورمونى ،ریزش موى هورمونى ،اسپیرونولاکتون و جوش
با سلام دختری هستم 29 ساله چند سال قبل دکتر تشخیص داد هورمونهای مردانه ام زیاد است و قرص اسپرونولاکتون بهم داد که باعث تنظیم هورمون و خوب شدن جوش هام شد. بعد از گذشت دو سال از مصرف حدود 1 ساله که قرص نمی خورم و موهام شروع به نازک شدن و ریزش کرده . آیا به دلیل قطع مصرف است؟ چکار باید بکنم؟دوباره مصرف را شروع کنم؟ ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، باسلام اگر این دارو موثر بوده پس علت جوش اختلال هورمونى بوده ومى تواند مجددا دچار اختلال هورمونى شده باشید حتما توسط متخصص غدد ویا متخصص پوست لازم است بررسى مجدد شوید وازمایش هورمونى وسونوگرافى تخمدان انجام شود
 
اکنه (جوش)
ساعت ۳:٤٥ ‎ق.ظ روز شنبه ٦ تیر ۱۳٩٤   کلمات کلیدی: جوش هورمونى ،اختلال هورمونى ،درمان جوش هورمونى ،جوش یا اکنه
سلام و خسته نباشید. من دختری 26ساله هستم که از دوران نوجوانی جوش میزدم که دلیل ارثی داشت،اما الان دوسال است که جوشهایم افزایش پیدا کرده درناحیه کمر شدید،روی بازو ها و جدیدا روی ران پاها. ازمایش LH76و FSH11.3بود ودر سونوگرافی 8فولیکول نارس در تخمدان داشتم. به پزشک زنان مراجعه کردم و قرص دوفستون برای کاهش پریودم دادند.دو ماه مصرف کردم اما تغییری دیده نشد. لازم به ذکر است پلاکت خون بنده و ویتامین د 3هم کم میباشد. دکتر پوست هم مراجعه کردم که ایشان قرص اکنوسان تجویز کردند که بعد از مصرف 15روز کل بدنم کهیر زد که دیگر مصرف را ادامه ندادم خواهشا راهنماییم کنید. متشکر ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، باسلام حتما تحت نظر متخصص غدد ونیز متخصص پوست باشید ،درمان جوش حوصله بیشترى مى خواهد ،ویتامین د وپلاکت در اینجا تاثیر چندانى ندارد ولى براى درمان ان نیز اقدام نمایید ،با توجه به اختلال هورمونى وجواب سونوگرافى درمان جوش هورمونى لازم است
 
جوش صورت
ساعت ٦:۳۸ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٧ اردیبهشت ۱۳٩٤   کلمات کلیدی: جوش هورمونى ،اختلال هورمونى ،موى زاید ،اختلال قاعدگى وجوش
با سلام .من دختری 25ساله هستم .دارای پریودهای نامنظم.موهای زایدو جوش های چربی زیر پوستی وزمانی ک دستکاری میکنم هم جاش سوراخ میشه وهم به صورت لکه های قرمز جاش باقی می مونه ک واقعاعذابم میده دکترتجویز کردند قرص دیان مصرف کنم .ممنون میشم تواین زمینه راهنماییم کنید درضمن 3ماه دیکه جشن عروسیمه خیلی برام مهمه پوستم بهترشه .ممنونناراحتناراحت ،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،، باسلام با این توضیح جوش هورمونى است باید بررسى هورمونى وسونوگرافى تخمدان انجام بشه ،ودرمان دارویى شروع شود ودر صورت وجود مشکل در ازمایش و سونوگرافى درمان مشکل غددى نیز اضافه شود وپیگیرى جدى شود تا از باقیماندن اسکارجلوگیرى شود