سوال:‌

سلام آقای دکتر من پسری 19ساله هستم از یکسال قبل صورتم شروع به جوش زدن کرد که اصلا قابل تحمل برام نبود...هر چقدر صبر کردم خوب نشد.تو این مدت از آزیترومایسین و پماد ترتینویین استفاده کردم اما هیچ تاثیری نداشت...نهایتا به متخصص پوست مراجعه کردم و اون هم بعد از انجام آزمایش و منظم بودن هورمونهای کبدی وچربی خون برام راکوتان تجویز کرد.حالا من ده روزه دارم روزی یکی بعد ناهار مصرف میکنم اما یه ذره تغییر تو پوستم ندیدم فقط لبام خشک شدن...از نظر شما این قرص رو باید حین غذا مصرف کرد یا بعد یه مدت که غذا خورده شد...یه سوال دیگم داشتم....اگه بعد از مصرف تعدادی قرص صورتم خوب شد میشه یک روز در میان مصرف کرد تا عوارضش کمتر بشه ممنون ............

---------------------------------------------------------------

پاسخ:

باسلام

خیر نباید حین مصرف غذا خورده شود ،ضمنا مجددا خیر نباید با بهبودی دارو کاهش یابد بلکه باید دوره درمان کامل شود اگر تحت نظر پزشک باشید از عوارض دارو نگرانی نداشته باشید وطبق توصیه متخصص پوست درمان را ادامه دهید